پورقنبرزاد، امید (1386)، بررسی تقاضای خودرو در ایران با تأکید بر فرایند جهانی شدن، پایاننامة کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی.
چراغی، اسماعیل (1380)، تخمین تابع تقاضای خودرو سواری نو در ایران، پایان نامة کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی.
داوودی، پرویز و فاطمه قاسمیمند (1385)، «برآورد کششهای قیمتی و درآمدی خودروهای سواری نو در ایران»، پژوهشنامه اقتصادی، شمارة 20.
عسکری، منوچهر (1383)، «آناتومی تقاضای خودرو»، پژوهشنامه اقتصادی، شمارة 14.
عرب مازار، عباس (1369)، اقتصادسنجی عمومی، انتشارات کویر، تهران.
مرکز آمار ایران، آمار خام طرح بودجه خانوار، سالهای 87-1385، تهران.
مرکز آمار ایران، آمار پرسشنامههای بودجه خانوار، سالهای 87-1385، تهران.
ملک محمدی نوری، رامین (1372)، بررسی تقاضا برای اتومبیل سواری شخصی در ایران طی دوره 1349-69، پایاننامة کارشناسی ارشد، دانشگاه شهید بهشتی، تهران.
وزارت صنایع و معادن، دفتر خودرو و نیروی محرکه، مجموعه گزارشات تولید و قیمت خودرو.
Carlsson-Kanyama, A. and Linden, A.L. (1999), "Travel Patterns and Environmental Effects Now and in the Future: Implications of Differences in Energy Consumption Among Socio-economic Groups", Ecologcial Economics 30, 405-417.
Chow, G. (1983), Econometrics, McGraw-Hill Book Company, New York.
Dargay, J., and D. Gately (1995), "Income’s Effect on Car and Vehicle Ownership, Worldwide: 1960–2015", CV Starr Center Economic Research Reports, New York.
Golob, T. F. (1989), The Dynamics of Household Travel Time Expenditures and Car Ownership Decisions, Institute of Transportation Studies, University of California, Irvine.
Goodwin, P. B. (1988), "Circumstances in Which People Reduce Car Ownership—A Comparative Analysis of Three Panel Data Sets", IATSS Research, Vol. 12, No. 2.
Grubbs, F. E. (1969), "Procedures for Detecting Outlier Observation in Samples", Technometrics, Vol. 11, pp. 11-12.
Hocherman, I., J. Prashker, and M. Ben-Akiva (1982), "Estimation and Use of Dynamic Transaction Models of Automobile Ownership," paper presented at Transportation Research Board annual meeting, Washington, DC.
Judge, G.G., W.E. Griffiths, R.C. Hill, H. Lutkepohl and T.C. Lee (1987), Introduction to the Theory and Practice of Econometrics, second edition,John Wiley, New York.
Kermanshah, M. and F. Ghazi, (2001), " Modeling Automobile Ownership Decision: A disaggregate Approach", Scientia Iranica, Vol. 8, No. 1, pp. 29-37.
McFadden, D. and A. P. Talvitie (1977), Demand Model Estimation and Validation, Urban Travel Demand Forecasting Project, Phase 1 Final Report Series, Vol. V The Institute of Transportation Studies, University of California, Berkeley and Irvine.
Raimond, T. and Milthorpe, F. (2010) "Why Are Young People Driving Less? Trends in Licence Holding and Travel Behaviour," Presented to Australasian Transport Research Forum.
Sen, Sudeshna and Chandra R. Bhat (2006), “The Impact of Demographics, Built Environment Attributes, Vehicle Characteristics, and Gasoline Prices on Household Vehicle Holdings and Use,” Center for Transportation Research, University of Texas at Austin, Research Report SWUTC/06/167550-1.
Train, Kenneth (2009), Discret Choice Methods with Simulation, second edition, Cambridge University Press